TURQUALITY Programı

Anasayfa TURQUALITY Programı
TURQUALITY Programı

TURQUALITY Programı

TURQUALITY Nedir?

Turquality, dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır. Türkiye’nin rekabet avantajına sahip olduğu sektörlerdeki markalaşma potensiyeline odaklanan bu program, ürün gruplarının üretiminden pazarlanmasına, satışından satış sonrası hizmetlere kadar tüm süreçleri kapsayan kapsamlı bir destek sistemi sunmaktadır. Turquality, program dahilindeki işletme marklarını uluslararası pazarda konumlandırmayı, güçlendirmeyi ve bu markaların hızla uluslararası pazarlara açılmasını hedefleyerek, kaliteli Türk malı imajını uluslararası düzeyde oluşturmayı amaçlamaktadır. Turquality Danışmanlığı başvurusu ön koşullarını sağlayan firma, ve markalar, değerlendirme kriterlerinin sonucuna göre firmanın Turquality veya marka programı kapsamına alınması karar verilmektedir. Turquality Danışmanlığı alınması durumunda firmalar kurumsallaşma ve markalaşma olgunluk seviyelerini yükselterek Turquality programına kabul edilme şanslarını artırmaktadır.

Turquality hedefleri nelerdir?

  • 10 yılda 10 Dünya markası yaratmak
  • Güçlü global Türk markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını arttırmak
  • Güçlü Türk markaları geliştirerek “Türk Malı” imajını ve Türkiye’nin itibarını güçlendirmek
  • Türk firmalarının marka bilincini arttırmak
  • Seçilmiş marka potansiyeli taşıyan firmalara destek olmak
  • Seçilmiş Türk markaları için bir inkübatör ve katalizör olmak

Turquality’nin başvuru şartları ve ön koşulları nelerdir?

  • Müracaat eden markanın Türkiye’de tescilinin yapılmış olması gerekmektedir.
  • Yurt dışında da ibraz edeceği iş planında belirtilecek hedef pazarlarının en az 1 yıl önce Madrid protokolüne üye ülkeler içerisinde yer alan en az birinde başvuruda bulunulacak aynı markanın aynı logo ve isimle tescil edilmiş olması gerekmektedir.
  • Yurtiçi marka tescili, yurtdışı marka tescilinden önce olmalıdır.
  • Marka tescilleri aynı şirket adına olması kaydıyla başvuru sahibi şirket veya bu şirketle organik bağı olan yurt içinde yerleşik şirket ya da aynı holding/şirketler topluluğu bünyesinde yer alan diğer bir yurt içi şirket adına kayıtlı olması gerekmektedir.
  • Resmi Turquality başvurusunun yapıldığı gün itibariyle geriye dönük son 36 ayın ihracat toplamı 3 Milyon Amerikan Doları olması gerekmektedir. İhracat tanımına doğrudan şirketin yaptığı markalı veya markasız tüm ihracat kalemleri girmektedir. Aynı zamanda ihraç kayıtlı satışlarda ihracat olarak sayılmakta ve ön şartı sağlamaktadır.

Turquality programına başvurulduğunda yapılan değerlendirmeler sonucunda firma 100 üzerinden 50  ile 80 puan arasında alırsa Marka programına, 80 veya üstü alırsa Turquality programına yerleştirilmektedir.

Turquality programı kapsamında sağlanan destekler nelerdir?

% 50 oranında, 4 Yıl Süresince desteklenir.

  • Tanıtım/ Reklam/ Pazarlama / Halkla İlişkiler Harcamaları
  • Yurt Dışı Birim Kira Giderleri (Ofis,depo,mağaza,showroom)
  • Mağaza Dekorasyon Giderleri
  • Showroom / Reyon / Gondol / Raf / Satış Alanları Kira Harcamaları
  • Moda, Endüstriyel Ürün Tasarımcısı,Mühendis, Aşçı/Şef Brüt Maaşları
  • Marka Tescili ve Koruması, Patent, Faydalı Model ve Endüstriyel Tasarım Tescil Giderleri
  • Kalite, Hijyen, Ürün ve Çevre Belgeleri Harcamaları ile Ürün Test ve Analiz Giderleri
  • Franchising Kapsamında Dekorasyon
  • Franchising Kapsamında Kira
  • Danışmanlık
  • Yazılım Lisans Giderleri, Yazılım Kiralama Giderleri, Yazılım Bakım Anlaşması Harcamaları, Özel Yazılım Geliştirme Giderleri
  • Pazar Araştırma Yaptırtma ve Pazar Araştırması Raporu Satın Alma Giderleri

Turquality destek limiti ne kadardır?

2024 yılında değişen mevzuat doğrultusunda, programın destek limitlerinde gerçekleşen değişiklikler, işletmelerin uluslararası arenada daha da güçlenmesini hedeflemektedir.

Değişen rekabet koşulları ve global pazardaki yeni dinamik göz önünde bulundurularak yapılan bu düzenlemeler, Türk firmalarının uluslararası alanda daha fazla büyüme fırsatı yaşamasına olanak tanıması öngörülüyor. Turquality programının sunduğu destek limitlerindeki bu güncellemeler, Türkiye’nin marka değerini ve ihracat potansiyelini daha da artırmayı amaçlayan işletmeler için büyük bir avantaj sunulmaktadır.

2024 yılı itibariyle güncellenen destek limitleri aşağıdaki tablodaki gibidir:

DESTEKLER2024 ÜST LİMİT
Gelişim yol haritası çalışması gideri (bir defaya mahsus)6,709,718 TL
Danışmanlık giderleri / tasarım ve ürün geliştirme alanında istihdam giderleri (azami 10 kişi)27,962,050 TL
Marka programı yıllık toplam destek tutarı139,813,340 TL
TURQUALITY programı yıllık toplam destek tutarı279,628,225 TL

Turquality Programı Kabulü için Firma İnceleme Kriterleri

2024 yılında da Türkiye’nin iş dünyasında öne çıkmak ve uluslararası arenada rekabet gücünü artırmak isteyen firmalar için, Turquality programının sunduğu fırsatlar büyük önem taşıyor. Turquality programına başvurmak isteyen firmaların bir çok başlıkta süreçleri incelemekte ve raporlanmaktadır.

  • Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi
  • Marka Yönetimi
  • Tedarik Zinciri Yönetimi
  • Pazarlama ve Satış
  • Yeni Ürün Geliştirme
  • Finansal Performans
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Yönetişim
  • Bilgi Sistemleri
  • Dijitalleşme

Turquality Önemli Noktalar

Marka ve Turquality Programı kapsamında aşağıda belirtilen hususlar önem taşımaktadır.

  • Turquality Destek programına girmek isteyen firmaların mutlaka Türkiye’de tescilli bir markası ve bu markanın da Madrid Protokolüne üye ülkeler arasında seçilen en az bir hedef pazarda tescilli olması gerekmektedir.
  • Bir şirketin en fazla 2 markası desteklenebilir.
  • 1 marka için birden fazla şirket desteklenebilir.
  • Holding bünyesinde en fazla 6 marka desteklenebilir.
Bilgi Al

Diğer Hizmetlerimiz