Yurt Dışı Şirket ve Yurt Dışında Yerleşik Şirkete Ait Marka Alım Desteği

Anasayfa Yurt Dışı Şirket ve Yurt Dışında Yerleşik Şirkete Ait Marka Alım Desteği
Yurt Dışı Şirket ve Yurt Dışında Yerleşik Şirkete Ait Marka Alım Desteği

Yurt Dışı Şirket ve Yurt Dışında Yerleşik Şirkete Ait Marka Alım Desteği

Programın amacı nedir?

Başvuru sahibi şirketin satın aldığı veya almayı planladığı şirketin uluslararasılaşma sürecine katkıda bulunarak, ihracatın artırılması, yurt dışında marka bilinirliğinin geliştirilmesi, pazar payının genişletilmesi ve Türkiye’ye teknoloji transferi gibi hedeflere odaklanmayı amaçlanır.

Program çerçevesinde, yurt dışında yerleşik şirketlerin veya markaların satın alınması için yapılan mali ve hukuki danışmanlık hizmetlerine ait giderler %50 oranında desteklenmektedir.

*Bu madde kapsamında desteklenmesi planlanan raporlar ve danışmanlık hizmetleri için Bakanlıktan önceden onay alınması gerekmektedir.

Destek oranı ve üst limitleri ne kadardır?

Yurt dışında yerleşik şirket/marka alımına yönelik giderler %50 oranında 8,387,534  TL,

İleri teknolojiye sahip yurt dışı şirket alımına yönelik giderler %50 oranında 20,971,151  TL,

Yurt dışında yerleşik şirkete ait marka alımına yönelik kredi faiz gideri %50 oranında 83,887,695 TL,

İleri teknolojiye sahip yurt dışı şirket alımına yönelik kredi faiz gideri %50 oranında 125,831,543 TL desteklenmektedir.

İleri Teknolojiye Sahip Yurt Dışı Şirketlerin Alımı

İleri teknolojiye sahip yurtdışı şirketlerin satın alınması sürecinde, şirket değerleme raporu sunulması bir zorunluluktur. Değerleme raporu, Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş TURQUALITY® yönetim danışmanlığı firmaları veya:

a) ISO 10668, International Valuation Standards Council-IVSC tarafından belirlenen uluslararası standartlar ve Sermaye Piyasası Kurulu'nun 11.04.2019 tarihli ve 21/500 sayılı Kararı uyarınca açıklanan "Gayrimenkul Dışındaki Varlıkların Sermaye Piyasası Mevzuatı Kapsamındaki Değerlemelerinde Uyulacak Esaslar" çerçevesinde faaliyet gösteren,

b) Şirket değerleme konusunda uluslararası ve yerel düzeyde danışmanlık tecrübesine ve farklı ülkelerdeki uygulamalara sahip,

c) Finansal, ticari, hukuki ve yönetim danışmanlığı sunan departmanlara sahip olan,

ç) En az 5 yıldır kesintisiz olarak faaliyet gösteren,

d) Raporu hazırlayacak danışmanları, şirket değerleme konusunda en az 5 yıllık danışmanlık tecrübesine sahip danışmanlık firmaları tarafından oluşturulmalıdır.

İleri teknolojiye sahip yurtdışı şirket değerleme raporu şu hususları içermelidir:

  • Şirket değerlemesinde kullanılan yöntem ve bu yöntemin tercih edilme sebepleri,
  • Ileri teknolojiye sahip yurtdışı şirketin piyasa değeri,
  • Ileri teknolojiye sahip yurtdışı şirketin güncel finansal durumu ve karlılığı,
  • Ileri teknolojiye sahip yurtdışı şirketin iş modeli, personel yapısı, tedarikçi ilişkileri ve müşteri yapısı

Yurtdışında Yerleşik Şirketin Markasının Satın Alınması:

Satın alınan veya alınacak markanın başvuru sahibi şirkete, uluslararasılaşma, ihracat artışı, yurtdışında marka bilinirliğinin geliştirilmesi, yurtdışı pazar payının artırılması, Türkiye'ye teknoloji transferi gibi konularda değerlendirilerek ülke ekonomisine katkı sağlaması hedeflenir.

Bir şirket, kredi faiz desteğinden en fazla 3 marka için yararlanabilir.

Marka Değerleme Raporu, Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş TURQUALITY® yönetim danışmanlığı firmaları veya:

a) ISO 10668, International Valuation Standards Council-IVSC tarafından belirlenen uluslararası standartlar ve Sermaye Piyasası Kurulu'nun 11.04.2019 tarihli ve 21/500 sayılı Kararı uyarınca açıklanan "Gayrimenkul Dışındaki Varlıkların Sermaye Piyasası Mevzuatı Kapsamındaki Değerlemelerinde Uyulacak Esaslar" çerçevesinde faaliyet gösteren,

b) Marka değerleme konusunda uluslararası ve yerel düzeyde danışmanlık tecrübesine ve farklı ülkelerdeki uygulamalara sahip,

c) Finansal, ticari, hukuki ve yönetim danışmanlığı hizmetleri sunan departmanlara sahip olan,

ç) En az 5 yıldır kesintisiz olarak faaliyet gösteren,

d) Raporu hazırlayacak danışmanları, marka değerleme konusunda en az 5 yıllık danışmanlık tecrübesine sahip olan danışmanlık firmaları tarafından düzenlenir.

Marka Değerleme Raporu aşağıdaki konuları içermelidir:

  • Marka değerlemesinde kullanılan yöntem ve bu yöntemin seçilme nedeni,
  • Satın alınan şirketin piyasa değeri ve özellikle marka değeri,
  • Satın alınan şirketin mevcut finansal durumu ve karlılığı,
  • Satın alınan şirketin iş modeli, personel yapısı, tedarikçi ilişkileri ve müşteri yapısı hakkında detaylı bilgi.
Bilgi Al

Diğer Hizmetlerimiz